QUE PUC FER AMB DOCUMENTS DE GOOGLE?

  • Escriptura per veu.
  • Explora per fer treballs
  • Traducció de documents
  • Correció ortogràfica
  • Pujar documents amb altres formats.
  • Descàrregar documents en altres formats
  • Signar documents en línia amb Documents de Google
  • Fer treballs en grup a través de Google Docs
  • Utilitza Google Docs amb complements

ESCRIPTURA PER VEU

Una altra eina molt útil que podem utilitzar per a l'elaboració dels nostres documents és el Dictat per veu.

- el nostre ordinador ha de comptar amb un micròfon actiu.

Una vegada que es fa clic a l'opció de menú, apareix una icona que hem de prémer per començar a dictar el nostre text.

Per poder donar puntuació al nostre text d'acord vam dictar, en teoria podem utilitzar les següents paraules:

- Punt Coma Signe d'exclamació Signe d'interrogació Nova línia Nou paràgraf. No obstant això, aquesta funció encara no està desenvolupada per a totes les regions hispanoparlants, per la qual cosa és possible que no funcioni correctament quan la provis. També és possible donar format al nostre document ordres verbals a través d'aquesta eina. És a dir, modificar la font, alineació, interlineat, etcètera. No obstant això, aquesta funció de moment només es troba disponible en anglès. En qualsevol cas, es tracta d'una eina en desenvolupament que, molt probablement, donarà resultats fantàstics amb el temps.


explora recerca per fer treballs

Una característica molt interessant de Documents de Google és la de poder fer cerques automàtiques a la web del contingut del nostre document. Ja sigui del total de la mateixa, o bé d'el text seleccionat. Hi ha dues maneres de fer-ho.

1. Per fer una recerca de contingut relacionat amb el que estem escrivint, podem prémer la petita icona que està a la cantonada inferior dreta de Documents de Google. Al fer-ho, s'obrirà un panell de la part dreta de la pantalla amb els resultats de la cerca.

Observa que a la part superior ofereix una selecció dels temes que, segons la recerca, s'han tractat en el document. També realitza una recerca d'imatges que podrien servinos per il·lustrar el nostre treball. I, finalment, una selecció de materials d'investigació que, en un treball professional, ens podrien facilitar aquesta tasca, així com ens podrien reunir materials de referència addicionals o desconeguts per a nosaltres. És, sens dubte, una eina molt valuosa per al desenvolupament d'investigacions o treballs acadèmics. D'altra banda, si seleccionem una part de el text, o bé una sola paraula, podem també fer una exploració a la Web, no només per buscar temes, imatges o documents relacionats, sinó també definicions. Per a això fem servir el menú de context. En tots dos casos, el resultat apareix en el mateix panell.


Traducció de documents

Traductor Google és la pàgina per antonomàsia de qualsevol persona que busqui traduir textos en línia. Amb Google Documents podem fer ús d'aquest sense sortir del web ni recórrer a una extensió o programa de tercers. El procés és tan simple com prémer sobre Eines i tot seguit sobre Traduir text. Ara només cal seleccionar el nom de el nou document i l'idioma en què vulguem que el text s'exporti. Automàticament es generarà un nou document amb el text totalment traduït a l'idioma que hàgim seleccionat prèviament.

Entre les eines de el document, hi ha una opció que ens permet traduir el text a l'idioma triat:

Hem de seleccionar l'idioma i es generarà una còpia amb la traducció. Les traduccions automàtiques mai són perfectes. Sempre han de contenir errors gramaticals, sinònims no apropiats, etc. Però és els suficientment bona com perquè qualsevol pugui entendre el contingut de el document.


correció ortogràfica

Evitar que hagin errors en els nostres textos és ara molt més fàcil.

No obstant això convé saber que revisar un document i que no aparegui cap error no vol dir que, necessàriament, sigui així.

Ja que hi ha errors que Documents de Google no pot detectar ja que depenen del context.

 

- La forma que té Documents de Google per detectar les paraules errònies és comprovar si les paraules del nostre document hi ha al diccionari a què té accés.

- El que no és capaç de fer la correcció ortogràfica de moment, és discernir el significat de les paraules en cada context.

Per això, i sobretot quan es tracti d'un document que vam realitzar per tercers, no hem de confiar enterament aquesta revisió a Documents de Google. Després de revisar amb el corrector, i corregir el errors i relliscades de el teclat, convindrà que llegim tranquil·lament el nostre document per assegurar-nos que tot està correcte.

A més, no podem delegar en una aplicació els coneixements ortogràfics i gramaticals que qualsevol persona ha de tenir com a part de la seva bagatge cultural bàsic.

Perquè Documents de Google faci una revisió ortogràfica del nostre document, hem de fer servir l'opció de menú Eines → Ortografia ... Això obre un petit quadre de diàleg sota la barra d'eines a on va mostrant les paraules amb error trobades i un suggeriment per la seva correcció.

 

Si considerem que alguna paraula està ben escrita, però simplement no es troba en el diccionari que Documents de Google utilitza, llavors podem afegir-la a un diccionari personal amb el botó Afegeix a el diccionari.

També podem obrir el diccionari personal amb el menú Eines → Diccionari personal ... En el quadre de diàleg que s'obre podem anar afegint paraules que considerem ben escrites i que seran utilitzades en futures revisions ortogràfiques. Molts navegadors inclouen opcions ortogràfiques. Per exemple, en el Firefox podem instal·lar diccionaris. i Chrome fa servir el mateix diccionari que Documents de Google, i pot anar assenyalant les paraules errònies mentre s'escriu subrayándolas amb una línia color rojo.Como en el següent exemple on a la paraula "ràpid" li falta l'accent.


Pujar documents amb altres formats com word

Disposem de 2 formes de convertir documents a format de Google Docs:

- Mètode 1 per estalviar espai a Google Drive Google Drive convertirà automàticament tots els arxius que s'emmagatzemen en format de Microsoft Office o de LibreOffice a l'obrir-lo amb el visor de documents de Google Drive.

  • Per a això hem de fer clic amb el botó dret sobre el nostre arxiu i seleccionar «Obre amb»> «Google Docs». Un cop se'ns obri el fitxer en una nova finestra, podrem veure que en el nostre Google Drive s'ha creat un nou arxiu en format Google Docs i podrem eliminar i al nostre document en format Microsoft Office per estalviar espai en la nostra unitat.

- Mètode 2 per estalviar espai a Google Drive

Podem configurar Google Drive perquè esdevingui de forma automàtica els documents que vam pujar a format Google Docs. Per a això hem de pujar un arxiu a Google Drive i, a la finestra de pujada, seleccionar el botó «Configuració» i, a continuació, «Convertir els arxius que has pujat a format Google Docs. D'aquesta manera, sempre que pugem arxius es convertiran a el format de Google de forma automàtica i estalviarem espai automàticament per emmagatzemar més arxius en el núvol de Google Drive.


Descàrregar documents en altres formats

Hem de seleccionar "Arxiu" "Descarrega com" i seleccionem Microsoft Word, Excel, Power Point o el format que ens interessi en funció de l'tipus de document que és. L'arxiu quedarà descarregat al nostre ordinador en aquest mateix moment. Des d'aquesta opció també tenim la possibilitat d'exportar documents a un altre tipus d'arxius com PDF o un altre format.


Signar documents en línia amb Documents de Google

Només cal prémer sobre Inserir i acte seguit sobre Dibuix i Nou. Tot seguit es desplegarà un editor en línia que ens permetrà dibuixar o crear una signatura digital. Si anem a signar un document en línia haurem de prémer sobre Tipus de traç i seleccionar l'opció A mà alçada o gargot.


FER TREBALLS EN GRUP A TRAVÉS DE GOOGLE DOCS

 Una opció força útil que permet editar documents entre diferents participants a temps real i sense necessitat de recórrer a diversos programes.

En aquest cas el procés és tan senzill com prémer sobre Compartir dins el document original. Tot seguit es desplegarà una finestra emergent on haurem d'introduir la llista d'adreces de correu electrònic amb les que vulguem compartir el document en qüestió i els permisos que vulguem concedir-los. Edició, visualització, comentaris ...


Utilitza Google Docs amb complements

Podem fer servir els complements en les aplicacions d'ofimàtica de Drive, Documents de Google, s'accedeix als complements des del menú principal ↦ Complements i després seleccionem Obtenir complements.

Cal no confondre els complements de Google Drive per a les aplicacions d'ofimàtica amb les extensions i complements de Google Chrome que són per al navegador.


Més eines de google doc amb alumnat